FOSTERHJEM BARNEVERNET

 Videre er mobbing, vold og andre overgrep i barnehage og skole som kommunen er økonomisk og/eller strafferettslig ansvarlig for, en potensiell stor kostnad for kommunen, men ved en omsorgsovertakelse gjennomført av barnevernet i kommunen blir kostnaden forvandlet til en inntekt for den samme kommunen. Og klager du pÃ¥ inhabilitet i barnevernet i kommuen kan du sikkert gjette pÃ¥ hvem som behandler habilitetssaken? Joda, det er barnevernet i den samme kommunen!

 Og klarer barnevernet traumatisere barnet eller til og med gjøre det avhengig av behandling, medikamenter eller rus, kan inntektene øke ytterligere. Igjen ser man at det moralsk forkastelige virker helt logisk om kommunen tenker at barnet ditt er en inntektskilde og ikke et menneske. Problemet er at barnevernets og domstolenes saksbehandling skaper NAVere, kriminelle, psykisk syke og fysisk sykere barn. Dette medfører til at over 100 barn i barnevernet tar selvmord hvert eneste Ã¥r, det er flere enn som ble drept av terroristen Breivik pÃ¥ Utøya – hver eneste Ã¥r. Og nÃ¥r barna dør, trenger saksbehandlerne nye barn. Denne praksisen er avskyelig.

 Barnevernet i de forskjellige kommunene er underlagt Bufdir, det samme statlige direktoratet som er ansvarlig for barnevernsnemndene. SÃ¥ nÃ¥r din sak om barnevern kommer i barnevernsnemnda er det i realiteten Bufdir som skal avgjøre om Bufdir har gjort noe ulovlig. Om du skulle gjette, hva tror du nemnden kommer frem til? Fasit er at barnevernet fÃ¥r medhold i barnevernsnemnden i nesten 100% av sakene.

 Dynamikken er enkel: jo flere barnevernssaker saksbehandleren produserer, jo sikrere er stillingen, jo mer penger tjener kommunen, jo mer jobb fÃ¥r kommuneadvokater, nemndmedlemmer, sakkyndige psykologer, dommere og advokater.

 Om du møtte opp i en nemnd eller rettssak og alle tilstede tjener penger pÃ¥ at du taper saken bortsett fra barnet ditt og deg selv, hva tror du skjer? Forhold som dette kan rammes av mafiaparagrafen. Barnevernet bruker skylde pÃ¥ systemsvikt, men skal man virkelig tro pÃ¥ at dette er uflaks, at en lang rekke uetiske skandaler og dommer i menneskerettsdomstolen oppstÃ¥r ved ren og skjær tilfeldighet Ã¥r etter Ã¥r?

 Barnevern kan sies Ã¥ være ideologisk forankret, du er ikke en mamma eller en pappa, du er bare en biologisk mor eller biologisk far, eller enda verre, kun en fødselsperson. Det heter barn nÃ¥r barnet er ønsket, nÃ¥r barnet ikke er ønsket heter det foster. Mange mener at livssynet i en slik ideologi er at alle skal være likestilte, at alle kan være alles foreldre og barn, at biologi og familie bare er en sosial konstruksjon som er underordnet og som man kan forandre til en ny sosial konstruksjon. Og følgelig heter det fosterhjem og fosterfamilie.

 Tilknytning nÃ¥r barnet tas er vanligvis fullstendig uvesentlig, men dukker ofte opp nÃ¥r barnet kreves tilbakeført, da er tilknytningen plutselig et juridisk argument. Konklusjonen mÃ¥ være at barnas tilknytning til staten er viktigere enn biologisk tilknytning til foreldrene. Dette er selvsagt faglig svindel og Norge er dømt for kynisk bruk av tilknytning i EMD. Ideologien om “statens barn” kalles av mange som familiefiendtlig, eller til og med menneskefiendtlig.

 Det er dette systemet folk kaller barnevernssystemet eller barnevernsindustrien. Barn lider og dør, men sysselsettingen opprettholdes og det hele er tydeligvis en ønsket politikk siden den ikke er stoppet. Sosialistiske partier ønsker full sysselsetting av fagorganiserte, gjerne i offentlig sektor, og borgerlige partier ønsker ogsÃ¥ full sysselsetting i tillegg til økt profitt for barnevernsbedriftene.

 Men dette er selvsagt ikke bærekraftig, AS Norge kan ikke leve av Ã¥ ta hverandres barn. Og det er fellesskapets midler – du og jeg – som mÃ¥ betale det, penger som kunne gÃ¥tt til barn og familier som virkelig trenger det eller andre gode formÃ¥l i samfunnet som veier, skole, sykehus og eldreomsorg. Barnevernet er ogsÃ¥ horribel reklame for norske produkter til andre land og kan være katastrofalt for turisme.

 Følgelig er ofte bekymringsmeldingene ulovlige, de er brudd pÃ¥ taushetsplikten. Bekymringsmeldinger kan ogsÃ¥ være pÃ¥ feil grunnlag eller det er falske bekymringsmeldinger.

 Den ulovlige praksisen er sÃ¥ omfattende at det i Norge Ã¥rlig sendes flere bekymringsmeldinger til barnevernet enn det fødes nye barn! Dette faller selvsagt pÃ¥ sin egen urimelighet, men det betyr ofte lite for saksbehandlere i barnevernet.

 Dette virker absurd for et normalt menneske men kan bli brukt som argumenter for at barn skal bo i beredskapshjem eller fosterhjem av barnevern, sakkyndige psykologer og domstoler. Det er absurd fordi det selvsagt er ulovlig.

 Videre er mobbing, vold og andre overgrep i barnehage og skole som kommunen er økonomisk og/eller strafferettslig ansvarlig for, en potensiell stor kostnad for kommunen, men ved en bekymringsmelding og senere en omsorgsovertakelse gjennomført av barnevernet i kommunen blir kostnaden forvandlet til en inntekt for den samme kommunen.

 Mange barn tas ut av hjemmet med akuttvedtak pÃ¥ oppdiktet og/eller ulovlig grunnlag. Man kan protestere i etterkant og fÃ¥ saken behandlet i barnevernsnemnd eller domstolene, men da er ofte skaden allerede skjedd hos traumatiserte barn. Og i mange tilfeller er dette bare begynnelsen pÃ¥ marerittet for barn og foreldre.

 Det er et vel etablert faktum at barnevernets, barnevernsnemnder og domstolenes saksbehandling skaper NAVere, kriminelle, psykisk syke og fysisk sykere barn. Dette medfører til at over 100 barn i barnevernet tar selvmord hvert eneste Ã¥r, det er flere enn som ble drept under terrorangrepet pÃ¥ Utøya – hvert eneste Ã¥r. Og nÃ¥r barna dør, trenger saksbehandlerne nye barn.

 I mange barnevernssaker blir falske bekymringsmeldinger raskt motbevist av foreldre, men det hjelper lite om barnevernet underslÃ¥r denne dokumentasjonen, trenerer saken eller selv produserer stadig nye bekymringer. Om har man med uetiske saksbehandlere i barnevernet Ã¥ gjøre, finnes det ingen grenser for hva man i teorien kan være bekymret for og hvor lenge bekymringene vedvarer.

 Barnevernet kan til og med bruke som grunnlag en egenfabrikert bekymringsmelding, og i noen tilfeller bruker barnevernet politiet for Ã¥ jage, pÃ¥gripe og arrestere barna etter bekymringsmeldingene. I enkelte tilfeller blir barn lagt i hÃ¥ndjern, fraktet i politibiler og plassert i glattceller. Dette er vel dokumentert i media.

 Mange bekymringsmeldinger samsvarer altsÃ¥ ikke med norsk lov, som sier at foreldre selv skal samtykke til at bekymringsmelding sendes, dersom det ikke er mistanke om grov omsorgssvikt, mishandling eller menneskehandel. Etter barnet er kidnappet av politiet etter en ulovlig bekymringsmelding, hvem skal du anmelde politiet til? Politiet?

 “Foreldre som lovstridig har blitt meldt til barnevernet har opplevd dette som et overgrep og en enorm belastning bÃ¥de for sin egen og barnas del. Slike meldinger utgjør Ã¥penbart et alvorlig brudd pÃ¥ personvernet og retten til privatliv, og bidrar til Ã¥ svekke tilliten til hjelpeapparatet”, ifølge Human Rights Service.

Omsorgsovertakelse Barnevern

 Og her er det to nøkkelord som er vesentlige: nemlig “hjelpeapparat” og “menneskehandel”. Fagorganiserte ansatte i barnevernet, som altsÃ¥ skal stanse menneskehandel, kan altsÃ¥ selv ha som arbeidsoppgave Ã¥ tvinge sine tjenester pÃ¥ andre mennesker, for Ã¥ sikre arbeidsinntekt til seg selv og/eller andre fagorganiserte. AltsÃ¥ menneskehandel.

 Ã… fjerne barn ved tvang, altsÃ¥ mot sin egen vilje fra foreldrene, er i de aller fleste saker et brudd pÃ¥ Barnekonvensjonen (FN) og det er allerede her lovbruddet er et juridisk faktum. De mest Ã¥penbare indikatorene er at barn protesterer eller grÃ¥ter, men i barnevernet er dette vanlig. Ã… fjerne et barn mot sin vilje fra foreldrene er selve definisjonen pÃ¥ kidnapping, men i Norge fjernes de fleste barn mot sin vilje pÃ¥ bakgrunn av en “bekymring”.

 Ã… fjerne barn fra foreldre forsøkes legalisert i Norge ved hjelp av Barnevernloven, rettspraksis, forskrifter, instrukser og regelverk. Disse er selvsagt underordnet FNs Barnekonvensjon og Menneskerettsloven som begge er innlemmet i Grunnloven. PÃ¥ tross av dette fÃ¥r utrolig nok barnevernet i mange saker medhold i barnevernsnemnd og domstolene. Man kan altsÃ¥ konkludere med at kidnapping av barn i stor grad i praksis er legalisert i Norge ved hjelp av bekymringsmeldinger.

 Barneverns- og helsenemnda het tidligere Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker, kalt Fylkesnemnda, men i 2021 ble det avslørt at en barnevernleder hadde instruert en saksbehandler til Ã¥ vitne falskt. Istedet for Ã¥ straffeforfølge barnevernslederen, kom tingretten i straffesaken frem til at det ikke var straffbart Ã¥ vitne falskt i Fylkesnemnda siden nemnden i seg selv var illegal.

 Domstolen innrømte med dette at partene i nemnda og nemnden i seg selv kunne operere ulovlig uten straffeansvar siden nemnden i seg selv var ulovlig.

 Saken fikk mediedekning og fylkensnemnda var da avslørt. Hvordan løste man den problemstillingen? Jo, man bare omdøpte fylkesnemnda til barnevernsnemnda og fortsatte den illegale praksisen.

 Selv etter dette kan man ofte oppleve at nemndledere og nemndmedlemmer i barnevernsnemnder kler seg ut i dommerkappe selv om nemnda ikke er en reell rettslig behandling, nemnden ikke er definert som en domstol og nemnden ikke utsteder en dom.

 Barnevernsnemnda utsteder bare en slutning eller et vedtak. I de fleste tilfeller er altsÃ¥ disse vedtakene eller slutningene illegale og selvsagt i strid med menneskerettighetene.

No comments:

We love comments! We appreciate your queries but to protect from being spammed, all comments will be moderated by our human moderators. Read our full comment policy.

Powered by Blogger.